Zakłady bukmacherskie Milenium

Rodzaje treningu na siłowni

Damon system Gorzów Wielkopolski

Rozpoczynając przygodę z siłownią, często nie wiemy, jaki rodzaj treningu będzie dla nas najlepszy. Spotykamy się z określeniami trening obwodowy, siłowy czy aerobowy, ale nie wiemy jaka jest ich specyfika. Zatem w dość dużym skrócie opisujemy trzy rodzaje najpopularniejszych treningów, jakie mogą być realizowane na siłowni.

Trening obwodowy to praca nad wszystkimi partiami mięśni. Podczas jednej sesji na siłowni powinniśmy skupić się na maksymalnie 10 ćwiczeniach różnych partii ciała. Pomiędzy nimi konieczne jest 15-30 sekund przerwy. Optymalne jest po 8-12 powtórzeń w przypadku każdego ćwiczenia. Zaletą treningu obowodowego jest to, że efekty są widoczne już po kilku treningach, o ile są one systematycznie prowadzone.

Trening siłowy wybierają głównie mężczyźni, chcący zwiększyć siłę i wytrzymałość mięśni. Tego typu ćwiczenia prowadzone regularnie i wspomagane odpowiednio dobraną dietą, zaoowocują przyrostem tkanki mięśniowej. Dodatkowo wzmocnieniu ulegną ścięgna i stawy.

W przypadku treningu aerobowego ważna jest praca wielu mięśnie, a nie obciążanie jednej partii ciała. Podaczas treningu aerobowego mięśnie otrzymują dawkę tlenu, ale pod warunkiem że ćwiczenia są wykonywane poprawnie i przez długi czas. Tutaj ważna jest jakość i czas, a nie nadmierny wysiłek w krótkim czasie. Ćwiczenia aerobowe (określane także jako trening kondycyjny) są szczególnie wskazane, jeśli zależy nam na zredukowaniu tkanki tłuszczowej i ujędreniu ciała, głównie brzucha, ud, pośladków.

https://www.aptekapodsmokiem.pl/linimer-nnkt-700-mg-60-kaps.html http://www.firmas.pl/seniorplus