Zakłady bukmacherskie Milenium

Co jeść i pić podczas treningów

najlepszy w poznaniu dentysta poznań w poznaniu dentysta

Podczas intensywnych treningów wskazane jest ograniczenie picia kawy lub jej całkowite wyeliminowanie. Pomimo tego, że działa pobudzająco i zmniejsza uczucie sennności, to również jest moczopędna. Przyjmowanie zbyt dużych ilości kofeiny prowadzi także do drgawek, skurczów mięśni, nierównomiernego bicia serca, co oczywiście stanowi pewne zagrożenie dla zdrowia, szczególnie osób nieoszczędzających się podczas treningów. Najbezpieczniejszym płynem jest niegazowana woda, którą sportowcy powinni spożywać często, ale za to w małych ilościach. Jeśli na raz wypijemy litrową butelkę wody, w ciągu kilkunastu minut i tak ją wydalimy, a nasze pragnienie będzie jeszcze większe.

Jeśli zamierzamy wziąć się za uprawianiem sportu na poważnie i systematycznie realizować konkretny plan treningowy, wówczas powinniśmy dobrać odpowiednią dietę, Przy sporadycznych ćwiczeniach jadłospis nie musi być szczegółowo planowany, choć warto spożywać produkty dostarczające energii, czyli bogate w węglowodany. W obydwu przypadkach można przyjmować witaminy, głównie magnez i potas. Przy większej aktywności fizycznej można również wprowadzić odżywki i suplementy diety. Oczywiście pamiętajmy o tym, aby przed treningiem nie jeść zbyt dużych porcji, a szczególnie na 3-4 godziny przed intensywnym wysiłkiem.

test wysiłkowy